torsdag 17. desember 2009

Tilbake på land



To sure og en sint 8A


1-10-09


Etter to uker på jobb i sjøen er jeg omsider på land igjen. Leeenge siden jeg har skrevet noe her på bloggen rett å slet fordi jeg ikke har giddet å gjøre det.
Har heller brukt litt tid på å utvikle en internett fører for buldringen i Bergen. Har som mål å kunne lage en relativt fullstendig oversikt over de ulike spotsene med filmer og bilder som forhåpenligvis kan være til inspirasjon for andre slik at utviklingen kan fortsette.

Har ikke blitt det store buldreåret for min del. Tok 3mnd før brusken som fester det øverste ribbeinet ble brukendes etter avrivingen. Kunne de første måndene bare bedrive rett på klatring men heldigvis er det jo det jeg liker best. Høyde punkter så langt i år var en dag før påske der jeg raskt ekspederte to sure og en sint 8A og Sploit 7C+ i Matre. Litt irritert over at jeg ikke prøvde min rett på beta for to sure i flashe forsøket da jeg er ganske sikker på at det ville gått veien.
Ellers fikk jeg i sommer rydda unna et gammelt prosjekt: Transplant 8A+ på hytten og pussa frem et nytt prosjekt som sikkert vil ligge rundt 8B.


Transplant 8A+


Hadde og en kjempe tur til Vingsand der jeg fikk gått mang en klassiker samt pussa frem og gått noen nye kommende klassikere.
Blant annet Hole in the Sky7C+, som nok kan sies  er et noe utypisk vingsand bulder med sine to flytt.  Buldringen på vingsand kan abbsolutt måle seg med det beste i utlandet med bombefast gneis, killer linjer og seting ut av en anen verden! Blir nok flere turer opp til fosen ja.


Hole in the sky 7C+

Nå etter sommeren har jeg hengt litt på torsvik, å at jeg ikke har gått panthalassa enda er for meg en stor gåte. Flyttene som i utgangspunktet var helt marginale har jeg nå full kontroll på uten at det hjelper noe på sluttresultatet. Føler igrunnen at jeg ikke har hatt noen gode forsøk enda på denne bortsett fra det ene av totalt 1 forsøk jeg hadde i fjor. men vis det mot formodning skulle slutte å regne en gang i bergen så rykkes nok det til.

Satser ellers på komme meg fort som faen ned til Andreas i Sveits da det her Bergens været begynner å gå meg på nervene. Eneste som stopper meg nå er at jeg må kjøpe meg en bil først.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar